PRINCE2 Suggested Role Description-Project Support

What is this?

The role of Project Support takes care of administration on a project and includes specific responsibility for configuration management.  These are important responsibilities that need to be taken care of on every project.

The Project Support role can be fulfilled by an individual, a specialist team (such as a project office), or if there is no-one else available the Project Manager will have to do it.  However, as there can only ever be one Project Manager on a project, if the project gets beyond a certain size then this role will need to be delegated.

Why it’s useful? 
This is a PREMIUM Role Description as defined by the PRINCE2 Project Management methodology.

Whilst you can find this role description in Appendix C of an official PRINCE2 manual, of course you may not have purchased a manual, or prefer to have an electronic version of it

How to use it?

This is a ‘vanilla’ role description that accompanies the PRINCE2 methodology. Whilst you can use it in its vanilla format we recommend that you tailor it (as suggested by the method itself) to incorporate the following:

  • Any relevant industry specific terminology
  • Organizational terminology & competencies
  • Align with Organizational role grades


  • Cena bez DPH: €115,00
    Cena s DPH: €126,50
  • K dispozícii
  • Koupit
PRINCE2 Suggested Role Description-Project Support

najžiadanejšie materiály

Knihy
PRINCE2 Agile® Guidance

Komplexný manuál prináša najaktuálnejší návod ako zvládnuť agilné riadenie projektov

Bestseller

Cena€160,00

ITIL knihy
Kniha ITIL® Foundation, ITIL 4 edition

Kniha poskytuje praktickú osvetu metodiky ITIL 4. Pre dokonalú ilustráciu sú všetky príklady postavené na fiktívnej spoločnosti.

Bestseller

Cena€95,00

Knihy
Managing Successful Projects with PRINCE2 v.17

PRINCE2 Manuál zavádza nové termíny a pojmy, v prehľadnejšie štruktúre

Bestseller

Cena€140,00

ITIL knihy
ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value

ITIL®4: Drive Stakeholder Value je zameraný na odborníkov, ktorí sú zodpovední za správu a integráciu zúčastnených strán, na tých, ktorí sa zameriavajú na cestu a skúsenosti zákazníka a tých, ktorí sú zodpovední za podporu vzťahov s partnermi a dodávateľmi. 

Bestseller

Cena€150,00

ITIL knihy
ITIL®4 Leader: Digital and IT Strategy

ITIL®4 Leader: Digital and IT Strategy forms one publication of the higher-level guidance towards the Strategist Leader designation, following ITIL4 Foundation.

Bestseller

Cena€150,00

ITIL knihy
ITIL®4 Specialist: High-velocity IT

ITIL®4 Specialist: High-velocity IT odokrýva spôsoby, ktorými digitálna organizácia a digitálne operačné modely fungujú v High-velocity IT prostredí.

Bestseller

Cena€150,00

ITIL knihy
ITIL®4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)

ITIL®4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) pokrýva hlavné činnosti správy služieb a zameriava sa na integráciu rôznych hodnotových tokov a činností za účelom vytvárania, poskytovania a podpory produktov a služieb s podporou IT.

Bestseller

Cena€150,00

ITIL knihy
ITIL®4 Managing Professional Package

Kompletná sada kníh ITIL 4 Managing Professional.

Bestseller

Cena€480,00

Knihy
PRINCE2® 7 Managing Successful Projects

Najnovší PRINCE2 Manuál 7 edície zavádza nové termíny a pojmy, v prehľadnejšie štruktúre.

Bestseller

Cena€140,00

Chcete získať darček k narodeninám?