
Komu je určený | Target Audience
IT Service manažérom
Prečo IT manažéri potrebujú ITIL® Foundation?
Tento kurz je vhodný pre všetkých, ktorí sa chcú zdokonalovať v uplatňovaní best practice ITIL® v praxi, alebo hľadajú spôsoby ako za pomoci strategického či manažérskeho riadenia dosahovať pri správe IT vyššiu efektivitu, spoľahlivosť a dostupnosť. Najčastejšími absolventmi sú:
- IT Manažment ( správa IT)
- IT Consuting (nastavenia a optimalizácia IT)
- Projektoví manažéri (zodpovednosť za IT projekty);
- Finanční riaditelia (ako investovať a účtovať IT služby).
- Enterprise Architekti (návrh a rozvoj podnikovej architektúry)
Čo sa v rámci školenia naučíte
- kľúčové koncepty ITIL®, oblasti a definície
- ako ITIL® pomáhá v praxi pri riešení problémov
- životný cyklus, vzťahy medzi jednotlivými procesmi
- štruktúru, procesy a podporné služby všetkých 5 častí
- detailný prehľad o certifikáciách a akreditačnej schéme vzdelávania
Metodika ITIL® pomáha s riadením a zvýšením hodnoty IT
Podstatou defacto štadardu ITSM je aplikácia najlepších postupov do návrhu, implementácie, správy a konfigurácie IT služieb. V poslednej verzii sa ITIL® odklonil od jednotlivých procesov a zameriava sa na riadenie IT v celom životnom cykle. To sa pozitívne prejavuje vyšším dôrazom na kvalitu, parametre a náklady IT služieb oproti benefitom, resp. pridanej hodnote.
Efektivita v podaní ITIL® znamená dostatočne kvalitné služby za adekvátne ceny, čo eliminuje časté extrémy maximálne kvalitných služieb bez ohľadu na náklady, alebo snahu o elimináciu nákladov pod takú úroveň, že sa tieto služby stávajú nepoužiteľnými.
Organizácie, ktoré usporiadali inetrné procesy podľa doporučení ITIL® profitujú z cenných benefitov "best management practice", napríklad:
- efektívnejším riadením rozpočtu;
- obhajobou investícií do rozvoja IKT infraštruktúry;
- zefektívnením čerpania zdrojov, stabilizáciou kvality IT služieb;
- v neposlednom rade taktiež lepšiu komunikačnú väzbu medzi IT a manažmentom.
Profesionálny popis klúčových aktivít, cieľov, prínosov, zmien a výkazov (reportingu) pre jednotlivé procesy |
||||
![]() |
Service StrategyZaoberá sa najvyššou úrovňou strategických cieľov spoločnosti, ich plnení za pomoci efektívnej a koncepčne riadenej metodiky. A to nie len z pohľadu strategického, ale aj organizačného. |
![]() |
Service DesignZačíná okamžikom nových alebo zmenených požiadaviek biznisu a končí procesným modelom riešenia týchto požiadaviek. Zahrňuje pricípy a metódy pre prevod strategických cieľov do portfólia služieb. |
|
![]() |
Service TransitionTýka sa riadenia zmien, ich rizík a požiadaviek na kvalitu služby, a je priamo zodpovedný za implementáciu častí obsiahnutych v Service Design, tak, aby Service Operation mohol spravovať IT služby a infraštruktúru. Ide teda o komplexný rámec zaoberajúci sa problematikou súvisiacou so zmenami v službách a procesoch. |
![]() |
Service OperationObsahuje postupy pri riadení služieb v produkčom prostredí, dosiahnutie výkonnosti a účinnosti v dodávke služieb a ich podpore tak, aby bola vyprodukovaná hodnota pre zákazníka, ako aj pre poskytovateľa služby.
|
|
![]() |
Continual Service ImprovementZodpovedá za vytváranie a udržiavanie pridanej hodnoty služby pre zákazníka prostrednictvom zvyšujúcej sa kvality služieb a efektivity ich prevádzky. Kombinuje pritom princípy, praktiky a metódy riadenia kvality a Change Managementu. |
|||
ITIL® je voľne dostupná metodika pre riadenie IT služieb. Vysoká adaptibilita a preukázateľné prínosy dosihnuté uplatňovaním ITIL® v praxi sú dôvodom neustáleho rozvoja tejto metodiky, ktorá bola vydaná v zjednodušenom formáte ITIL®. Nové prístupy sú integrované do strategického riadenia resp. týchto 5 častí. |
ITIL® vs ITSM
Oba štandardy sú 2 strany jednej mince
A preto princípy ITIL® boli prenesené do medzinárodnej normy IT Service Manažmentu ISO/IEC 20000, ktorá je aplikovateľná na veľké a malé IT. Tento ITSM štandard kladie ešte väčší dôraz na ucelenosť procesov do služieb. Best Practice Framework ITIL® sa uplatňuje najlepšie do procesného modelu podľa normy ISO/IEC 20000.
- jediná správna verzia ITIL® sa označuje ako "ITIL 2011 edition” (since 2011)
- táto verzia je upgradom predchádzajúcej verzie, ktorá sa označovala ITIL v3 (2007-2011)
- ITIL® v3 Foundation kurz nie je platný a nepripraví Vás adekvátne na na certifikačný test!!!
#1. deň ITIL® Foundation |
|
09:00 – 09:30Úvod do IT Infrastructure LibraryZákladné princípy, adaptibilita a preukázateľné prínosy strategického riadenia IT Service Manažmentu metodikou ITIL® v praxi.
|
09:30 – 10:45Čo je a ako funguje IT Infrastructure LibraryStrategické riadenie všetkých 5 častí: Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation, Continual Service Improvement.
|
10:45 – 11:00coffee break |
11:00 – 12:00
Continual Service ImprovementCSI Vám predstaví základné princípy riadenia a získavania konkurenčnej výhody. Modul zodpovedá za vytváranie a udržiavanie pridanej hodnoty služby pre zákazníka prostredníctvom zvyšujúcej sa kvality služieb a efektivity ich prevádzky.
|
12:00 – 13:00obedové menu |
13:00 - 14:00Service Operation I.Modul se zameriava na efektívnu správu prevádzkových služieb tak, aby bola udržaná rovnováha medzi kvalitou, dostupnosťou a ekonomickým prínosom pre úžívateľov aj poskytovateľov.
|
14:00 – 14:30Assignment – Oficiálny test ITIL® FoundationPreveríte si novo získané znalosti a skúsenosti v oficiálnych testovacích sadách certifikovaného kurzu. Získáte tak okamžitú spätnú väzbu a budete omnoho lepšie pripravený na akreditovaný test ITIL® Foundation, ktorý je na konci kurzu 3 deň.
|
14:30 – 14:45coffee break |
15:00 – 16:30Service Operation II.SO taktiež obsahuje postupy pri riadení služieb v produkčom prostredí, dosiahnutí výkonnosti a účinnosti v dodávke služieb a ich podpore tak, aby bola vyprodukovaná hodnota ako pre zákazníka, tak aj pre poskytovateľa služby. Ukážeme si, ako na to.
|
15:50 – 16:30Service TransitionST sa týka riadenia zmien, ich rizikami a požiadavkami na kvalitu služby. Je zodpovedný za implemetáciu častí obsiahnutých v Service Design v rámci procesu a komplexného frameworku ITIL®.
|
#2. deň ITIL® Foundation |
|
09:00 – 09:30Rekapitulácia #1. dňaRevízia scenárov a znalostí. Kvalifiková spätná väzba pre nadväzujúcu časť ITIL®. Vyhodnotenie domácich úloh. Scenáre sa ďalej zameriavajú na riadenie zmien:
|
09:30 – 10:30Service Transition II.Zmeny so sebou prinášajú riziká a problémy. Na manažérských príkladoch si osvojíte princípy zmien v službách a procesoch.
|
10:30 – 10:45coffee break |
10:45 – 11:15Service Transition III.Tretia a posledná časť sa v novej verzii sa dôkladnejšie zameriava na oblastí: Change Management; Change Evaluation; Project Management; Application Development; Release and Deployment Management; Service Validation and Testing; Service Asset and Configuration Management a Knowledge Management.
|
11:15 – 12:15Service DesignModul sa zameriava na situácie, kedy je nutné upradovať existujúce služby, alebo poskytovať nové. Týmto požiadavkám sa venuje Service Design až do úrovne procesného modelovania. Naučíte sa kľúčové princípy a metódy, akými sa tranformujú strategické ciele do portfólia služeb.
|
12:15 – 13:15obedové menu |
13:15 – 13:45Assignment – Oficiálny test ITIL® Foundation II.Testovacia sada otázok certifikovaného kurzu sa zameriava na pokročilé znalosti, ktoré získali absloventi za ½ ITIL® Foundation kurzu. Získate tak okamžitú spätnú väzbu a budete oveľa lepšie pripravený na akreditovaný test ITIL® Foundation, který je na konci kurzu 3 deň.
|
13:45 – 14:45Service Design II.SD začíná okamžikom nových alebo zmenených požiadaviek biznisu a končí procesným modelom riešenia týchto požiadaviek. Zahrňuje princípy a metódy pre prevod strategických cieľov do portfólia služieb. V etape II. si precvičíte znalosti v praktických scenároch.
|
14:45 – 15:00coffee break |
15:00 – 16:30ITIL® Foundation Exam & EvaluationZhodnotenie doterajších znalostí akreditovaným ITIL® Foundation trenérem. Rozbor situácií a ich vyriešení metodikou ITIL®. Pripravené sú scenáre a revízie doterajších znalostí. |
#3. deň ITIL® Foundation, ukončenie certifikáciou |
|
09:00 – 09:30Rekapitulácia #2. dňaRevízia scenárov a znalostí z #2 dňa zaistí kvalifikovanú spätnä väzbu pre nadväzujúcu časť ITIL®. Scenáre sa ďalej zameriavajú na riadenie zmien podľa Service Transition, ale taktiež strategickému návrhu (designu) nových IT služieb v rámci Service Design.
|
09:30 – 10:30Service StrategyIde o strategicky najvyššiu úroveň riadenia IT na základe cieľov a plánov. Koncepcia tohto modulu je zameraná na prínosy strategikcého riadenia metodikou ITIL® a spôsobov ako ich dosiahnuť.
|
10:30 – 10:45coffee break |
10:45 – 10:55Životný cyklus IT služieb komplexneIT Service Management v celom životnom cykle. Cieľom je perfektná príprava pre riešenie operatívnych aj strategických úloh s best practice IT Infrastructure Library. |
10:55 – 12:15ITIL® kvalifikácia na test I.Revízia prínosov využitia ITIL® v praxi podrobnejšie: rozvoj metodiky a strategického riadenia všetkých častí Service Transition, Service Operation, Continual Service Improvement.
|
12:15 – 13:15obedové menu |
13:15 – 14:00ITIL® kvalifikácia na test II.Revízia prínosov využitia ITIL® v praxi podrobnejšie: rozvoj metodiky astrategického riadenia všetkých častí Service Strategy, Service Design.
|
14:00 – 15:15ITIL® Foundation ExamITIL® Foundation je prvá medzinárodne akreditovaná certifikácia v oblasti IT manažmentu. Certifikačný test je možné absolovať v anglickom jazyku.
|
ITIL® certifikácia
Cena Vás trápiť nemusí, v prípade neúspechu u nás náhradný kurz zdarma!
V čom sa líšime s prípravou ? Sme oveľa viac zameraní na vysvetlenie prínosov pre biznis, návratnosť investícií, čo poukazujeme na prípadových štúdiách. Absolventi budú schopní uplatňovať životný cyklus riadenia IT služieb do prostredia spoločnosti pre riešenie operatívnych aj strategických úloh.
Kurz nevyžaduje vstupné predpoklady, napriek tomu pomôže nájsť spôsoby, ako pomocou metodiky ITIL® dosiahnuť vyššiu kvalitu a dostupnosť služieb. Vďaka dôkladnej príprave budete perfektne pripravený na certifikačnú skúšku. V rámci kurzu absolvujete cvičné testy.
Kurz plne zodpovedá The ITIL® Foundation Certificate sylabu. Skúšku je možné absolvovať v anglickom jazyku. Kurz obsahuje 6 hlavných modulov: úvodný Service Management as a Practice a 5 modulov zodpovedajúcim jednotlivým častiam životného cyklu služby (knihám ITIL®)
- praktické cvičenia (assignments)
- niekoľko skúšobných otázok na záver každého modulu
- moduly ITIL® kvalifikačná schéma a príprava na skúšku
- dve kompletné sady skúšobných otázok (Mock exams) so spoločným vyhodnotením
- záverečná skúška ITIL® Foundation
Financovanie kurzu | Na splátky
Nákup na splátkyKurz na splátky bez doloženia príjmu ? Ano! Nečakajte na ďalšiu výplatu... Poďte s nami do splátok a rezervujte si kurz ešte dnes od 300,-EUR mesačne! |
V cene kurzu je
- coffeebreak & občerstvene, obed
- akreditovaný školiaci materiál ITIL®
- šablóny a vzory pre ďalší rozvoj a uplatnenie v praxi
Harmonogram a organizácia
- 3 dni, cca od 9 do 17hod
- posledný deň príprava + certifikácia
- Viac informácii? Pomoc s otázkou? Zavolajte nám.
Miloš Tomka
PRINCE2® a ITIL® Approved Trainer, consultant
Hlavný tréner kurzovPRINCE2® a ITIL® v spol. TAYLLOR & COX Slovensko
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
wifi | plazma | knihy | občerstvenie | obed | klimatizácia | parkovanie | mhd |
Termíny kurzov ITIL® Foundation
Názov kurzu | Termín | Miesto | Dĺžka | Cena bez DPH |
---|
Klasický kurz pre každého.
Preto realizujeme školenia na mieru. Predovšetkým spoločnosti oceňujú našu flexibilitu. Pri príprave kurzu zohľadníme váš obor, trendy, konkurenciu a strategické ciele. Dôležitá je aj úspora nákladov na cestovanie, ubytovanie atď.